27.8.2025
VALIO LAVATANSSIT

Valio halusi toteuttaa 120-vuotisjuhlavuotensa kunniaksi pitkästä historiastaan ammentavan kampanjan. Syntyi ajatus Valio Lavatansseista, joiden kautta herätettiin eloon suomalainen musiikkiperintö kolmen ajankohtaisen artistin kanssa.

Kampanjan kasvot ANI, Ares ja OLGA tekivät omat versionsa kolmesta Warner Chappell Musicin katalogiin kuuluvasta kotimaisesta iskelmäklassikosta. Kampanjassa versioitiin seuraavat kappaleet:

ANI – Katson autiota hiekkarantaa (alkuperäisartisti Katri Helena, 1979)
Ares – Haaveissa vainko oot mun (alkuperäisartisti Riki Sorsa, 1985)
OLGA – Enkelin silmin (alkuperäisartisti Arja Koriseva, 1991)

Olennainen osa kampanjaa oli kesäkuun 2025 alussa Helsingissä legendaarisella rock-klubi Tavastialla järjestetty Valio Lavatanssit -tapahtuma. Siinä yhdistyivät tämän hetken kiinnostavimmat artistit, uudelleen versioidut iskelmähitit sekä sosiaalisessa mediassakin trendaava lavatanssiperinne. ANIn, Areksen ja Olgan biisit julkaistiin samana päivänä ja niiden ensiesitys nähtiin tapahtumassa. Valio Lavatansseista ainutlaatuisen teki sekin, että niihin ei voinut ostaa lippuja vaan sisäänpääsyn pystyi voittamaan vain osallistumalla arvontaan.

Kampanjalla haluttiin puhutella nuorta kohderyhmää ja todentaa Valion olevan vahvasti kiinni tässä hetkessä juuriaan unohtamatta. Siinä onnistuttiin: Biisien ympärille rakennetulla Valio Lavatanssit -soittolistalla on Spotifyssa 1,4 miljoonaa kuuntelua. Areksen Haaveissa Vainko Oot Mun on pysytellyt Spotifyn virallisella listalla (top 200) jo reilut kaksi kuukautta ja noussut korkeimmillaan sijalle 30. TikTokissa kappaleisiin on tehty videoita lähemmäs tuhat ja niiden katselukerrat hipovat 1,6 miljoonaa.

Kampanja näkyi vahvasti sekä ennen että jälkeen tapahtuman sosiaalisessa mediassa ja katukuvassa keikkajulisteiden muodossa. Artistien orgaaniset julkaisut saavuttivat yli 100 000 näyttökertaa.

Mainonta tavoitti kohderyhmän (18–34-vuotiaat) eri sijoitteluissa vahvasti hyvällä toistotasolla (IG, Tiktok, Youtube, Spotify). Kampanja saavutti lähes 29,5 miljoonaa näyttöä, mutta mittarina ei ollut pelkkä tavoittavuus vaan myös ilmiön ja brändimielikuvien syntyminen. Yli 16 000 arvontaan osallistunutta, jono Tavastian ulkopuolella, lähes tuhat biiseihin tehtyä Tiktok-julkaisua sekä Spotifyn top 30 -listasijoitus kertovat onnistuneesta kokonaisuudesta, joka sitoutti kuluttajia monikanavaisesti.

Asiakas: Valio
Luova toimisto: Def Agency
Ohjaus: kaverikarim
Kampanjakuvat: Samuli Vienola
Tapahtumakuvat: Samir Abya
Visual design / Valio Lavatanssit -tapahtuma: Visual45
Keikkapaikka: Tavastia-klubi

Ota yhteyttä ja kysy lisää:
Warner Music Finland, Aino-Kuutamo Uusitorppa
aino-kuutamo.uusitorppa@warnermusic.com
Lue lisää