Suomalaisen Counter-Strike-videopelijoukkueen ENCEn kannatusbiisi, The VerkkarsinEZ4ENCE (kannatuslaulu), on ollut yksi alkuvuoden kiinnostavimmista ilmiöistä. Kappaleen menestys jatkuu, sillä se ylitti kultarajan eli sitä on kuunneltu yli 2 miljoonaa kertaa. Lisäksi biisi on julkaistu myös Counter-Strike: Global Offensive -pelin musiikkipakkauksena. Se tarkoittaa, että biisi on nyt ostettavissa ja kuunneltavissa myös Counter-Strike videopelin kautta.
EZ4ENCE-kappaleesta on tullut valtava hitti YouTubessa ja Spotifyssa alkuvuonna. Se soi näyttävästi pelin kansainvälisessä major-turnauksessa ja nousi helmikuussa julkaisunsa jälkeen Spotifyssa top 50 -listan sijalle 4. EZ4ENCE-biisiin on julkaistu myös musiikkivideo, jota on katsottu jo yli kaksi miljoonaa kertaa Youtubessa. Videon voi katsoa täältä.
–Laitoimme aikoinaan YouTubeen kannatuslaulun sillä ajatuksella, että olisi siistiä, jos ENCEn jätkät kuulisivat sen. Biisi lähti kuitenkin nopeasti elämään netissä omaa elämäänsä ja sekä ENCE, että pelikansa ottivat sen omakseen, itsekin biisin menestyksestä yllättyneet The Verkkarsin Tomi ja Iiro sanovat.
The Verkkars on kahden muusikkovirtuoosin perustama yhtye, joka on noussut lyhyessä ajassa ilmiömäisesti suuremman yleisön tietoisuuteen. Bändin jäsenet Tomi ja Iiro vaikuttavat molemmat musiikkialalla: he toimivat biisintekijöinä Warner Music Finlandin omistuksessa olevassa HMC Publishing-kustantamossa.
Seuraa The Verkkarsia sosiaalisessa mediassa:
Twitter
Instagram
Lisätiedot ja yhteydenotot:
Iira Leinonen / Warner Music Finland
iira.leinonen@warnermusic.com